22 stycznia 2015

Bajka o lesie i nie tylko

Bajka to dla mnie las. W lesie tyle się dzieje... Bajki o lesie, w lesie, z lasem w tle... Moje ulubione. Dzisiaj zrobiłam skan filmu z lata. Wituś miał wtedy ok. 15 miesięcy. Maluch jeszcze:)


Zauważyłam ostatnio ciekawą rzecz. Nie bez znaczenia jest, przynajmniej w przypadku Witka, jakie bajki mu proponuję. Mam tym razem na myśli bajki telewizyjne, z kanałów dla dzieci i te, które ogląda na laptopie. Im prostsze w formie i przekazie, tym lepiej, bo na dłużej przyciągają jego uwagę. Najbardziej lubi chyba proste bajeczki z kanału BabyTv; te o głodnym Beniu, pojazdach małego Ludwika, Charlim i cyferkach-numerkach, pociągu pełnym zwierzątek i piosenkę o "Urodzinach". Bajki o bardziej skomplikowanej fabule, jak "Bolek i Lolek", "Koziołek Matołek" ogląda wtedy, gdy pojawia się tam jakiś samochód, tudzież inna maszyna w tle ;) Wydaje się więc nie bez znaczenia "podawanie" niektórych treści "stosownie do wieku";) Trochę podobnie jest z zabawkami.
Można ignorować sugestie i zalecenia na pudełkach i etykietach, ale sama widzę, że Witek nawet jeśli bawi się jakąś zabawką wcześniej, to wraca do niej sam później, już "trochę starszy" i wtedy jakby pełniej ją wykorzystuje i docenia; sprawia mu więcej przyjemności i odkrywa to, czego wcześniej nie zauważył, na co nie wpadł.

Treści niektórych dzisiejszych bajek są dla mnie niezrozumiałe. O książkach dla młodzieży w stylu "Harry Potter", czy "Igrzyska śmierci" nie wspomnę. Nie mój świat, nie moje bajki. Przerażają mnie, ale i czasem bawią zasłyszane teksty nastolatek:
"-Nienawidzę go. ( mowa o bohaterze) Lubiłam go kiedy był z tą dziewczyną, ale od kiedy wiadomo, że okazał się jej bratem, a potem tak naprawdę wyszło, że był smokiem, przestałam mu kibicować"  I o co chodzi? Nie mam pojęcia. Brzmi to jak pomieszanie telenoweli brazylijskiej z kiepską fantasy, więc w sumie nie najlepszy mix...

Jakie bajki będzie lubił Witek? Którą będziemy czytać "w kółko" i najczęściej do niej wracać? Do jakich książek najchętniej będzie zaglądał? Czy będą to serie, czy pojedyncze "sztuki"? Bardzo mnie to ciekawi i chętnie czekam na ten jego czytający czas... :)

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny post:) Na pewno za kilka lat będziesz go czytać z uśmiechem na twarzy i przypominać sobie, jak to było. Ja zresztą też. Witek będzie już mówił, będzie inny, starszy, jeszcze bardziej rozwinięty, a my będziemy się dziwić, jak on kiedyś oglądał takie proste bajki. Teraz by na nie nie spojrzał ;)

    OdpowiedzUsuń